Sunday 20 November 2011

ADAKAH CINTA 7

BAB 7

Aku mencari kelibat kak Sha....bertanyakan kenapa kak Sha tak kejutkan aku tadi,katanya hampir 15 minit kak Sha mengetuk pintu bilik aku...tapi,aku tak juga buka pintu dan kak Sha juga ingat aku dah turun awal lagi.....Bila kak Sha turun,cari-cari Risya tak jumpa.

Kami di minta menaiki bas yang telah di sediakan.....hari ini kami akan mengelilingi bandar Switzerland dan kemudian kami akan terus ke Austria.Aku terlanggar seorang lelaki....samapai terjatuh beg lelaki itu,aku sendiri tak kenal siapa dia....tapi,kalau tak silap aku dia juga ahli trip yang sama dengan aku. Aku ingin menolongnya...untuk mengangkat beg,tapi di halang oleh dia,aku meminta maaf dari lelaki tersebut malah....dia berkata padaku dia yang bersalah sebab jalan tak pandang kiri kanan,depan dan belakang.....rupa-rupanya,dia juga lambat bangun macam aku.

"Sorry la,i betul-betul tak sengaja.....kataku padanya
"tak mengapa...lagi pun bukan salah u,salah i sebab terlanggar u sebab nak cepat....
"em...tak apa i pun salah jugak,sebab nak cepat.kataku lagi
"Jomlah...nantikan bas tinggal kita pulak.....kata lelaki itu.

Aku mengiringi lelaki tersebut ke arah bas....takut-takut nanti kena tinggal pulak.Tapi,aku tak nampak Iqram pun tadi cakap nak letak beg aku dalam bas....em,tak apalah,janji beg aku selamat ada dengan dia.....kalau hilang beg aku siap dia,dia kena bertanggungjawab.

Aku naik ke atas beg...semua tempat duduk penuh....kecuali di sebelah Iqram dan lelaki tadi tu.Mana aku nak duduk ni....aku jadi serba salah.Sempat aku memandang Iqram,tapi dia buat tak tahu je dengan aku....

Tiba-tiba lelaki yang aku terlanggar tadi memanggil namaku untuk duduk di sebelahnya. Aku pun hairan bin ajaib juga macam mana dia tahu nama aku,sedangkan dia tak pernah pun tanya nama aku.Ah!!tak apalah,apa aku nak kisah,janji ada orang nak offer tempat duduk kat aku.....taklah aku rasa malu pulak,sebab tempat duduk aku di offer bukan aku suka-suka nak duduk tepi dia.Nasib baiklah,lelaki ni offer aku duduk kat sebelah dia kalau aku duduk kat sebelah Iqram tu mesti je dia akan buli-buli dan kenakan aku.....

"kenapa tercegat lagi tu si adik....duduklah.
"thanks ye...sebab bagi i duduk kat sini....."kataku pada lelaki tersebut.
"it's ok,lagipun memang tempat kat sebelah i kosong....apa salahnya kalau i suruh u duduk kat sini.
Aku hanya tersenyum padanya.....
"opps...lupa nak bagitahu.
"bagitahu apa????balasku ingin tahu....
"bagitahu nama i la.....
"owh....ye tak ye jugakkan i tak tahu lagi nama u.....tadi tak sempat nak tanya.
"nama i.....Adam.
"owh,Adam.I pulak..........."belum sempat aku bagitahu nama aku dia dah menyampuk.
"I tahu nama u......Risya kan????
"a'a...betullah tu,tapi mana u tahu nama i???tanyaku padanya tak puas hati,malu pun ada...sebab terlupa tadi diakan panggil aku.Mestilah dia tahu nama aku.Apalah aku ni.
"I tahu lah....sebab kat sini u yang paling cute....
"u ni pandailah.......
.....................................................................................

Iqram seperti tidak puas hati bila Risya duduk di sebelah Adam....Bukan ke mamat tu yang asyik pandang-pandang Risya dari semalam????dan tak silap aku....aku ada nampak dia masa aku dengan Risya keluar semalam......mana taknya,dia asyik mengekori aku dengan Risya.

Tiba-tiba hari pulak boleh mamat tu ajak Risya duduk kat sebelah dia.....ni mesti ada sesuatu yang tak kena.....aku mesti siasat ni.Dari mula-mula sampai kat Switzerland dia asyik pandang je Risya tu....cara mamat tu pandang Risya macam ada perasaan je kat Risya tu....geram betullah,aku tengok mamat tu ikutkan hati aku memang aku belasah je......takpe sabar Iqram...sabar,aku mesti tengok dulu apa yang dia akan buat lepas ni...kalau kau cuba nak rampas tunang aku Risya tu kau mesti berhadapan dengan aku dulu.Ada hati nak mengorat tunang aku........

No comments:

 

Copyright by Ruzie,dESIGN BY Izza Sakura