Monday 12 December 2011

ADAKAH CINTA 11

BAB 11


Kenapa perut aku ni asyik bergendang je.....terasa sangat lapar.Mana taknya,tadi masa aku nak pergi makan tiba-tiba terlanggar mat salleh mana taknya,habis lencung baju aku tadi sampai tak menyempat aku nak makan dah la dari pagi aku tak makan.Nampaknya mati keringlah,aku sebab tak makan.Sedihnya......

"aii...Risya,takkan pergi date tak makan kot????tanya Iqram
"Kenapa plak????tanya Risya pada Iqram
"i dengar perut u dari tadi lagi berbunyi....tapi i pekakkan telinga je,tapi sekarang i dah tak boleh nak pekakkan lagi telinga i ni....."jawab Iqram seakan memerli Risya.
"kalau perut i berbunyi ke,nak bergendang ke,nak meletup ke so apa kena mengena dengan u???? bukan masalah u tau..."Risya seakan marah.
"I ni bukan apa...bukan nak busybody pasal u tapi,i kesian kat u punyalah lama u pergi date tapi takde orang yang nak belanja u makan ker????Adam tiba-tiba menolek ke belakang.....melihat Iqram dengan rasa tidak puas hati......merah padam mukanya.
"eh...apa yang u merepek ni Iqram,bila masa pulak i pergi date???u jangan pandai-pandai nak buat fitnah pasal i...."
"tak betul ke apa yang i cakap ni cik adik oii...."jawab Iqram.
"apa yang betul u cakap???cuba bagi tahu i...selama i kenal u satu habuk pun takde yang betul....
cuma satu je yang betul u nak tahu tak????
"apa dia..."Iqram tak sabar nak tahu.
"Kalau u nak tahu....yang betulnya,u tu selalu suka menyakitkan hati i....u tahu tak???

Risya segera bangun dan mengangkat semua barang-barangnya untuk berpindah tempat......Risya akhirnya duduk di sebelah Adam.....Iqram seakan menyesal kerana menyakitkan hati Risya.Sekarang Risya makin jauh darinya....Adam memandang Iqram dengan senyuman sinis.

"Are u ok Risya....?tanya Adam.
"yup,i'm ok....."jawab Risya.
"u belum makan lagi ker??tanya Adam lagi.
"emmm...dari pagi lagi i tak makan,dan tadi bila i nak makan tiba-tiba pulak mat salleh tu langgar i sampai baju i basah.....nasib i jumpa u tadi"balas Risya.
"yekerr??kenapa u tak bagitahu i tadi...boleh i beli makanan kat u tapau bolehh makan dalam bas...."tanya Adam seakan bersimpati.
"tadi dah lambatkan....lambat sikit pun dah kena marah,kalau lagi lambat lagi la kena marah kaw kaw punya..."jawab Risya seakan memerli seseorang.
"kesian kat u....tapi i ada air soya u nak tak???boleh legakan perut u tu.
"boleh juga....."sambill Adam menghulurkan air pada Risya.

...................................................................................

Iqram...memasang telinga mendengar setiap percakapan antara Adan dan Risya....Ya Allah,aku tersalah tafsir pada Risya,aku telah banyak membuat Risya sakit hati dengan aku.Rupanya aku sudah salah sangka dengan Risya...Apa yang patut aku lakukan sekarang????

Risya sudah makin menjauh dariku...dan Risya semakin rapat dengan Adam.Apakah yang harus aku lakukan supaya Risya dapat aku dekati kembali....Risya maafkanlah segala dosaku padamu sayang. Aku tidak sengaja menyakiti hatimu....

Aku tahu aku telah banyak bersalah padamu sayang....kenapa aku sanggup menyakiti hati tunangku sendiri kenapa,kenapa,kenapa!!!!!dan salahku yang paling berat adalah aku telah menyembunyikan siapa aku padamu Risya.....Aku masih belum kuat untuk memberitahumu perkara yang sebenarnya.

Risya,janganlah kau membenci diriku ini....sesungguhnya,aku terlalu sayang dan menyintaimu sepenuh hatiku...janganlah,kau sisihkan aku jauh dari hatimu...

No comments:

 

Copyright by Ruzie,dESIGN BY Izza Sakura